UPMEUPME

איך מקימים חנות באינטרנט


הקמת חנות אינטרנטית - המדריך למתחילים.

כפי שהזכרנו במאמרים קודמים, בשנת 2020 קל מאוד לפתוח חנות וירטואלית, גם לאדם עם רמה טכנית מועטה. אך הקמת החנות, בפלטפורמה הנכונה, היא רק השלב הראשון בתהליך כולו. גם אם תקימו את האתר הכי יפה והכי מקצועי, עם המבצעים הכי טובים - כנראה שלא תצליחו ללא השקעה חודשית.

מיתוג

תתחילו לחשוב בגדול. אתם צריכים לגרום לגולש להבין שאתם רמה אחת לפחות מעל המתחרים. החנות צריכה להיות מקצועית - ברמת הטקסט וברמת הגרפיקה. תראו לגולשים שאתם פעילים ברשתות החברתיות - הקימו ותתפעלו עמודי פייסבוק ואינסטגרם עם תוכן מתחדשת בתכיפות רבה.

בידול

אתם צריכים (חייבים!) לבדל את עצמכם מהמוצרים של המתחרים. אם אתם מוכרים מוצרים זהים - -אתם חייבים לבדל את המצר שלכם בדרך אחרת. למשל מהירות המשלוח, מדיניות החזרת המוצרים, 

אינטגרציות

ישנם המון חברות צד שלישי שעשויות לעזור לכם מאוד ולגלות תובנות אודות החנות והגולשים שלכם שלא הייתם משיגים לבדכם - בדר"כ בחינם או בתשלום קטן! תובנות אשר יכולים לעזור לכם להבין מה לא עשיתם נכון באתר, מה גורם לכם לפחות או יותר רכישות, איפה הגולשים נצים יותר זמן וכו'.

פרסום

ישנם 2 שיטות לפרסום - פרסום ממומן או פרסום אורגני.
פרסום אורגני הוא תהליך ארוך ועיקרו לטווח הארוך - שבסופו, למשל בבגוגל - הדפים של החנות שלכם יופיעו במיקומים טובים במילות חיפוש פופולריות או רלוונטיות.
פרסום ממומן הוא לטווח הקצר - מטרתו להשיג יעד לזמן קצוב עבור קבוצות משתמשים מוגדרים מראש שאנו מגדירים כלקוחות פוטנציאליים. ניתן למקסם פרסום ממומן בעיקר בפייסבוק ובגוגל. גוגל מאפשר לנו לשים מודעות באתרים על גבי הרשת על סמך מידע שהיא אוספת על כל גולש והנושאים המעניינים אותו.
בפייסבוק גם כן ניתן לפרסם על בסיס מידע שהרשת אוספת וליצור קהלים מטויבים.