UPMEUPME

הקמת אתר ב- 1,000 ש"ח מול הקמת אתר ב- 10,000 ש"ח


בעל עסק שמעוניין להקים חנות וירטואלית, מקבל הצעות מחיר שונות ומגוונות. ממחירים מאוד נמוכים עד למחירים מאוד יקרים. מה הם הנושאים שיש לשים עליהם דגש בבחינת ההצעות מחיר ומתי הצעה של 10,000 ש"ח שווה הרבה יותר מהצעה של 1,000 ש"ח.

אחד השיקולים המשמעותיים לבעל עסק בעת שהוא בוחן הצעות הצעות מחיר לגבי פיתוח אתר לעסק שלו - הינו המחיר עצמו.
השוק רווי בנותני שירות ויש פער גדול בין המחירים. המחיר שיבקש מתכנת מתחיל, שמעוניין בשדרוג תיק העבודות שלו, יהיה קטן משמעותית מחברת תוכנה בינונית.

הלקוח עשוי לחשוב שאין זה משנה, שבסך הכל פער המחירים נובע מכך שהחברה צריכה לשלם לאנשי המכירות, למפתחים, לרואה החשבון, לשכירות ועוד...
אך המציאות לא כזאת, עשוי להיות הבדל מהותי בין אתר שהלקוח שילם עליו 1,000 ש"ח לבין אתר שהלקוח שילם עליו 10,000 ש"ח.

ההבדל עשוי להיות ביכולות החנות. בעוד ששבהצעת מחיר מינימלית הלקוח יקבל שירות תכנותי מוגבל, דהיינו המתכנת יפתח אתר לפי דרישות הלקוח ותו לא, הצעת המחיר הגבוהה יותר עשויה להיות משתלמת הרבה יותר משום שבפיתוח שלה נלקחו בחשבון דברים שלא נכתבו בדרישות הלקוח.

אז איך בדיוק אתר שעולה ללקוח 10,000 ש"ח עשוי להיות מתאים יותר, כלכלית, מאתר שעולה 1,000 ש"ח?
התשובה נעוצה בשאלה - מה הסיבה בפיתוח האתר? התשובה היא לפרסם את העסק בעולם האינטרנט ולהגדיל מכירות אם מדובר בחנות אלקטרונית.

אם האתר בנוי בצורה מינימלית, פשוט להקים אתר וזהו... אז ההכנסות מהאתר יהיו מינימליות.
מקצוענים בתחום הפיתוח, לא מקימים ללקוח אתר אלא מקימים לו כרטיס ביקור כשלקוח פוטנציאלי נכנס לאתר הוא מיד רוצה ליצור קשר.
מקצוענים בתחום הפיתוח, לא מקימים ללקוח חנות וירטואלית אלא מקימים לו מפלצת מכירות אונליין.

מקצוענים יפתחו מודולים וכלים לשיפור המרת המכירות באתר הלקוח באחוזים ניכרים, ובכך להגדיל משמעותית את את מחזור המכירות באתר.

לסיכום, מה עדיף? להקים אתר ב-1,000 ש"ח שיביא מחזור מכירות של 1,000 ש"ח בחודש, או להקים אתר ב-10,000 שיביא מחזור מכירות של 5,000 ש"ח בחודש...